חוגגים ט"ז שנים לבית חגלה

ההופעה של סיני תור בבית חגלה

בראש חודש מנחם אב לפני 16 שנה, בית חגלה על פני יריחו עלתה לקרקע. יהיה רצון שהחודש הזה תהיה בו רק שמחה.לרגל זה, חגגנו 16 שנה ליישוב בית חגלה עם שיעורי תורה, מופע וסיור לילי במדבר... עוד...

סיור מקיף ביריחו -תמוז תשע"ז

ההרים מערבית ליריחו

סיור מקיף ביריחו עם תלמידי ישיבות סלובודקה ומיר. תפילת שחרית בבית הכנסת שלום על ישראל והדרכה על מיוחדות הפסיפס, ביקור בנחל אלישע, סיור מודרך בתל יריחו. אח"כ סיור מאולתר בהרים מערבית ליריחו וביקור בבית הכנסת נערן ובמעברות הירדן.... עוד...

נטיעות פפאיות בבית חגלה בעזרת מתנדבים מקוריאהה

נטיעות פפאיות בבית חגלה

ערב שבועות, ביום שלישי בבוקר, הגיעה קבוצת קוריאנים גדולה לנטוע פפיה אצלנו בשטח חדש בבית חגלה. הכל היה מוכן מראש , המארגן שלהם, שמעון לי, תלה שלט גדול בקוריאנית המצטט פסוק מישעיהו הקורא להפריח את המדבר. הם באים ברוח משיחית לעזור לישראל לקוממיות לקיים את תפקידו בעולם... עוד...

חוגגים את י ניסן , יום חציית הירדן

חוגגים את יום חציית הירדן עם שירים ודברי תורה על גדת הירדן
בתמונה: מקהלת בת קול על גדת הירדן

כמדי שנה חגגנו את יום הכניסה לארץ בקסר אל יהוד- מעברות הירדן. כרגיל, משתתפת מקהלת בת קול בשירי הלל על הירדן. אמרו דברי שפר הרב ד"ר חגי בן ארצי והאלוף במילואים עוזי דיין. גם זכינו לשמוע דברי תורה מהרב יצחק בן-דוד...

ביקור ישיבת נצר מטעי (נצרים) ביריחו

שיעורו של הרב ציון טוול בתל יריחו
בתמונה: שיעורו של הרב ציון טוול בתל יריחו

בראש חודש ניסן ביקרנו עם ישיבת נצר מטעי (נצרים) ביריחו. התפללנו תפילת ראש חודש, בשמחה גדולה עם הלל וריקודים , בבית הכנסת שלום על ישראל וביקרנו בתל יריחו

הרב ציון טוויל העביר שיעור בנושא הפלת חומות יריחו – היחס בין ההשתדלות האדם והנס אלוקי.

ההילולה של משה רבנו בערבות יריחו מול הר נבו

בתמונה: חצוצרות מול הר נבו

היום ז' באדר התקיים כבכל שנה תקון למשה רבנו בגשר בית הערבה ע"י הרב המקובל ותלמידיו ישועה בן-שושן. במדרשים מרגשים תפילות , תחנונים ותקיעת חצוצרות...

לאחר שנים רבות חזרנו לבקר בתל יריחו

הבית של רחב בתל יריחו
בתמונה: הבית של רחב

בקרנו ביריחו כרגיל מדי שבוע. אחרי התפילה בבית הכנסת העתיק שלום על ישראל ביריחו התאפשר לנו להגיע לתל יריחו. מאוד שמנחנו, כיוון שלפחות חמש שנים שלא התאפשר הדבר. והרי זה המקום המקודש...

הכנסת ספר תורה בבית חגלה

חוגגים את הושענה רבה תשע"ז ביריחו

התפילה החגיגית בהושענה רבה בבית הכנסת שלום על ישראל ב-יריחו

כנהוג מדי שנה, התקיים לימוד ליל הושענא רבה בבית חגלה על פני יריחו.

השתתפו הרב ד"ר חגי בן-ארצי והרב שמעון בן ציון.

בבוקר בנץ התפללנו בבית הכנסת העתיק שלום על ישראל ביריחו.

סיורי סוכות סוכות בערבות יריחו

הפסיפס בבית הכנסת שלום על ישראל ביריחו

ברוך ה' זכינו לארח עשרות מטיילים ביריחו ובגילגל המקראית.

ביריחו ביקרנו בביתי הכנסת העתיקים שלום על ישראל ן-נערן וגם בארמונות החשמונאים

לצערי מצאנו צלב קרס בבית הכנסת העתיק של ארמונות החשמונאים, ובנייה ערבית בממדים מפחידים לכיוון המחנה הצבאי "דיה"

עוד...

15 שנה לבית חגלה: "התחלנו משום דבר"

חוגגים 15 שנה לבית חגלה על פני יריחו

בערב ראש חודש מנחם אב ציינו חברי גרעין בית חגלה 15 שנים של התיישבות על פני יריחו. הרב דב ליאור שליט"א כיבד את התושבים בנוכחותו באירוע.

להקת המתופפים מדרום הר חברון ליווה את הערב.

השתלטות ערבית על אתר ארכאולוגי חשוב ביריחו

בנייה ערבית על סרידי ארמונות החשמונאים ביריחו

בביקור בארמונות החשמונאים, גילינו שהרשעות הזרה גדרה את כל פיסת אדמה באזור תוך יעוד השטח לבניה או לנטיעות. האזור כולל את חפירות הארמונות של החשמונאים והורדוס כאשר הערבים כבר בנו על חלקם...